Zdrowa skóra nawet w najtrudniejszą zimę

sobota, 07 grudnia 2019

Zdrowa skóra nawet w najtrudniejszą zimę

Czy wiesz, że z każdym stopniem Celsjusza, gdy temperatura spada, nasza skóra wytwarza około 10 procent mniej oleju? Zimą, kiedy temperatury zwykle spadają znacznie poniżej zera, wszystkie rodzaje skóry naturalnie stają się bardziej suche, ponieważ wilgotność powietrza jest ogólnie znacznie niższa niż w lecie.

Ale to nie jedyny atak na naszą skórę. Grzejniki jeszcze bardziej osuszają powietrze w źle wentylowanych pomieszczeniach, a do tego wszystkiego dochodzą jeszcze efekty świątecznej diety. Bardzo często zdarza się, że skóra jest napięta, podrażniona i wymaga szczególnej pielęgnacji.

Oto kilka delikatnych sposobów skutecznego przeciwdziałania trudom zimy i zapewnienia zdrowszej skóry następnej wiosny - bez względu na rodzaj skóry.

Peeling, bez podrażnienia skóry

Jeśli zauważysz łuszczące się plamy na skórze w zimie, nie jesteś sam. Wiele osób cierpi na to w zimnych miesiącach. Koniecznosć zastosowania peelingu może być niepokojące, ale nie ma do tego powodu, ponieważ nie wszystkie peelingi są takie same. Delikatny peeling z okrągłymi ziarnami czyszczącymi usuwa martwe płatki skóry. Oznacza to, że krem pielęgnacyjny i olejek mogą lepiej i głębiej wnikać w skórę, dzięki czemu mają lepszy efekt.

Kropla oleju

Zimą dobrym pomysłem jest dodanie olejku do pielęgnacji twarzy, aby utrzymać wilgoć w skórze i chronić ją przed suchym powietrzem. Po prostu delikatnie wmasuj 2-3 krople wybranego oleju w czystą, lekko wilgotną skórę. Olejek do twarzy jako dodatek do kremu może zdziałać cuda.

Odżywiaj suchą skórę

Pęknięte usta lub dłonie są częstym stanem występującym u wielu osób zimą. Sucha skóra potrzebuje wilgoci przez cały dzień, aby się zregenerować. Podczas gdy odpowiednie produkty pielęgnacyjne zapewniają skórze wilgoć z zewnątrz, musimy ją również dostarczać od wewnątrz. Pamiętaj, aby pić wystarczająco dużo zimą. Woda, zielona herbata lub soki owocowe bez dodatku cukru są dobre. Unikaj alkoholu i kawy, ponieważ mają działanie odwadniające.

Niektóre produkty pomagają również pomóc zachować równowagę skóry. Dotyczy to wszystkich tych, które są bogate w nienasycone kwasy tłuszczowe, tj. orzechy, nasiona, łosoś i inne. Ważna jest również dostarczanie ciału witaminy A. Występuje ona głównie w kolorowych owocach i warzywach.

Skróć czas prysznica

Jakkolwiek przyjemnie jest śpiewać pod prysznicem i nie spieszyć się, gorąca woda szybko pobiera cenną wilgoć ze skóry. Woda paruje na skórze i zabiera cenne naturalne oleje, które sprawiają, że skóra jest elastyczna. Najlepiej wziąć prysznic maksymalnie przez 15 minut i tylko letnią wodą.

Pamiętaj również, aby używać tylko delikatnych mydeł, żeli pod prysznic i innych produktów. W zimie i tak skóra jest już zestresowana, więc nie musimy jej dodatkowo podrażniać ostrymi roztworami detergentów. Produkty bez alkoholu lub substancji zapachowych są najlepsze, ale zawierają substancje do pielęgnacji skóry.

Natychmiast po kąpieli dobrze jest nałożyć krem na bazie oleju, aby skóra nie wyschła. Produkty z olejem awokado i / lub masłem shea są do tego idealne.

Właściwe ubrania

Sucha skóra nie lubi drapiących tkanin i jest narażona na działanie elementów bez ochrony. Powinniśmy chronić naszą skórę przed wiatrem zimą i, zapomnianym przez wielu, słońcem. Najlepiej jest nałożyć kilka warstw, a następnie można dostosować się do temperatury. Uważaj, aby nie nosić drażniących, szorstkich tkanin. Bawełna i jedwab są najlepsze, aby skóra mogła oddychać. Pamiętaj również o praniu ubrań łagodnymi detergentami, aby uniknąć niepożądanych reakcji skórnych.

Dzięki tym delikatnym zmianom w pielęgnacji skóry dostosowanym do zimy, promiennie piękna, zdrowa skóra w zimie przestaje być magią.